Üzletfejlesztés
Rendezvény
Szakmai út a wolfsburgi IZB autóipari beszállítói szakvásárra
Rendezvény nyelve
Deutsch-Ungarisch
Rendezvény kezdete
10-10-2022 · 09:00
Rendezvény vége
13-10-2022 · 13:00

Volkswagen, Porsche, Seat – magyar autóipari beszállítók lehetőségei ma és holnap

A magyar gazdaság zászlóshajójának kétségtelenül az autóipar tekinthető, amely a GDP mintegy 10%-át teszi ki. Ennek következtében a magyar autóipari beszállítók főleg ebben a krízisekkel teli időkben fokozottan keresik az új üzleti lehetőségeket, s igyekeznek erősíteni a már meglévő kíváló üzleti kapcsolataikat, beszállítói csatornáikat.

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara a két ország gazdasági szereplői számára azt a hidat teremti meg, amivel a fenti törekvések kétoldalú gyümölcsöző kapcsolatokká válhatnak.

A kamara rendszeresen szervez szakmai utakat Németországba magyar nagy-, közép- és kisvállalatok képviselői számára. A legutóbbi, október 10-13. között szervezett azért is jelentős, mert olyan cégeknek teremtett lehetőséget, amelyek kapcsolataikat németországi autóipari beszállítóként kívánják építeni.

A wolfsburgi Nemzetközi Beszállítói Vásárra (IZB) szervezett program ideális keretet kínált a vállalkozások számára a piac megismeréséhez. A ma már nemzetközi ranggal rendelkező vásár 21 éve annak a Volkswagen AG-nak a házi kiállításaként indult, amelynek wolfsburgi gyárát az út résztvevői ugyancsak megtekinthették.

Ha már jártak valaha autógyárban, akkor el tudják képzelni, milyen lehet Európa legnagyobbjába ellátogatni. A különböző gyártási területeken testközelből került bemutatásra, hogyan készül egy Volkswagen. A dimenziókat szemlélteti, hogy a csoport tagjait egy nyitott járművön (a Volkswagen Golf stílusában) vitték körbe. Tapasztalt kísérőjük csak így tudta bemutatta a nem mindennapi komplexumot. Elmagyarázott mindent, amit a hatékony és fenntartható járműgyártásról tudni kell. A résztvevők felejthetetlen benyomásokat szereztek, megismertek innovatív technológiákat és modern gyártási módszereket.

A VW globális piacon betöltött szerepét mutatja az általa életre hívott és támogatott IZB szakvásár volumene is. Ma már 940 kiállítója 50.000 látogatót vonz, amivel a nemzetközi autóipar beszállítói oldalának kirakatává vált.

Mi a vásár sikerének kulcsa? Hitelesség, ami a Volkswagen AG-nek köszönhető. Szigorúan a szakközönségre fókuszál, így összehozza az iparág döntéshozóit. Üzleti és hálózati platform az iparág felsővezetői számára. Teljesen feltérképezi az autóipari értékláncot, bemutatja a piac kínálta előremutató innovációkat.

A a Lüneburg- Wolfsburgi Ipari és Kereskedelmi Kamaránál Christoph Kaufmann, a WMG Wolfsburg Gazdasági és Marketing Kft. idegenforgalmi osztályvezetője és Rola Martban, a kamara külgazdasági tanácsadója mutatta be a wolfsburgi gazdasági régiót és a Lüneburg-Wolfsburgi Ipari és Kereskedelmi Kamarát.

Az út második napján a csoportnak Josef Schulze Sutthoff, az IZB igazgatója mutatta be a vásárt és több jelentős kiállítóhoz is elkísérte a résztvevőket.

A nap zárásaként a 28 hektáros parkban elterülő Autostadt vezetett, majd önálló megtekintésére került sor.  A Volkswagen-csoport kommunikációs platformjaként is szolgáló központ kézzelfoghatóvá teszi a látogatók számára a vállalatcsoport értékeit és a mobilitás témáját. A 28 hektáros területen található Autostadt lenyűgőző látványt nyújt.  A delegáció résztvevői itt megtekintették a két autótornyot, amely a világ legnagyobb autókiszállítási központja. A boldog tulajdonosok itt vehetik át a gyártósorról frissen legördülő Volkswagen vagy Seat autójukat.

Az ugyancsak a konszernhez tartozó Porsche márka maga az egyediség és a jövőbemutató, értékálló ígéret. A park területén található 400 négyzetméteres Porsche Pavillon kívül-belül ezt az értéket képviseli.

Azonban nosztalgiázási és egyben rácsodálkozási lehetőség is adódik a parkban, ha valaki az autómúzeumban megtekinti a több, mint 60 különböző járművet.