DUIHK
Hungexpo
Vásárok
18 kiállító vett részt a DUIHK közösségi standján az Ipar Napjai / Mach-Tech és az Automotive Hungary látogatóit május 7-10-ig
Helyszín
Hungexpo
Albertirsai út 10.
1101
Budapest
Magyarország
Ort auf der Karte zeigen
Rendezvény kezdete
07-05-2024 · 10:00
Rendezvény vége
10-05-2024 · 16:00
Szervező

2024. május 7. és 10. között Budapesten zajlott az IPAR NAPJAI/Mach-Tech és AUTOMOTIVE HUNGARY a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A DUIHK közösségi standdal képviseltette magát, melyen 18 kiállító vett részt Magyarországról és Németországból.

Az egy időben rendezett három kiállítás valójában egy négynapos üzleti találkozó , amely évek óta meghatározó szerepet tölt be idehaza és a régióban. A 16 országból érkezett 450 kiállító – köztük a legjelentősebb gyártó, forgalmazó és szolgáltató cégek – több mint 12 ezer négyzetméteren mutatta be fejlesztéseit olyan szakembereknek és érdeklődőknek, akik megoldásokat és válaszokat keresnek a vállalatukat érintő legkülönfélébb kihívásokra az ipar és a járműgyártás területén. A vásártrióra 14 ezren látogattak ki és nagy számban vettek részt a különböző programokon.


Közvetlen kommunikáció partnereinkkel

A DUIHK közösségi standján kiállítók benyomásai

2024. május 7. és 10. között 18 kiállító (többségében a DUIHK tagjai) mutatkozott be a DUIHK közösségi standján az Industrie Tage/Mach-Tech és az Automotive Hungary szakkiállításon. A vásár Magyarország legjelentősebb ipari szakkiállítása, számos nemzetközi kiállítóval és látogatóval.

A kamara közösségi standján a Hungexpo kiállítási központ „G” pavilonjában látogatóink első kézből értesülhettek a különböző iparágak innovációiról, energia- és költséghatékony megoldásairól, valamint díjnyertes termékekről. Ez lehetőséget adott számukra, hogy új, jövedelmező befektetéseket és üzleti kapcsolatokat fedezzenek fel, valamint megerősítsék a meglévő partnerkapcsolatokat. Ezenkívül a látogatók tájékozódhattak a DUIHK szolgáltatásairól, valamint a kamara szakértői mintegy 90 egyéni konzultációt is folytattak.

A DUIHK standon tíz kiállítóval volt lehetőségünk interjút készíteni, melynek során betekintést kaphattunk cégükről, tapasztalataikról, kiemelten a vásári jelenléttel és a kamarai tagsággal kapcsolatos elvárásaikról és tapasztalataikról. A legtöbb megkérdezett cég a feldolgozóiparból érkezett, de szolgáltató és finanszírozó cégek is válaszoltak kérdéseinkre.

A kiállítói megjelenésüket illető elvárásaikra vonatkozóan a megbeszéléseken kiderült:
A kisebb cégek legfőbb törekvése cégük láthatóságának, ismertségének növelése, továbbá kapcsolatteremtés ügyfelekkel és  potenciális partnerekkel. A nagyobb cégek a szakkiállítást kiváló lehetőségnek tekintik a már meglévő partnerkapcsolatok megszilárdítására, újdonságok bemutatására és gyakran anyavállalatuk magyarországi jelenlétének bővítésére. Mindazonáltal minden kiállító szándéka, mérettől és népszerűségtől függetlenül, termékeinek vagy szolgáltatásainak bemutatása, valamint saját profiljának ismertté tétele volt – kulcsszó a „branding”.

A szakkiállításon első ízben bemutatkozó Blue Colibri International Kft., amely testreszabható HR rendszert kínál a KKV-k kékgalléros munkavállalói belső kommunikációjának támogatására - a cégnévhez illően - a márkaépítéssel kapcsolatban: „Itt vagyunk , hogy növeljük ismertségünket.”

Sok vállalat számára a vásári részvétel kiemelt lehetőséget jelent az ügyfelek közvetlen elérésére. Az ügyfélfolyamatban egyébként közvetve részt vevő finanszírozási és lízingelési lehetőségeket nyújtó GRENKELEASING Magyarország Kft. a szakvásárt úgy tekinti, mint „egy másfajta módot az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre és új ügyfelek megnyerésére”.

 Ezzel az állítással egyetértett a vevőspecifikus mágneses rendszerek, valamint mechatronikai és elektronikai szerelvények fejlesztésére szakosodott HECHINGER Hungary Kft. is, aki a kiállítást  „önmagunk reklámozásának új módjaként” jellemezte.

A két cég, a minőségi szerszámok terén vezető szerepet betöltő Hoffmann Hungary Quality Tools Kft. és a fémfeldolgozó iparban gyártó és műszaki tanácsadást is magában foglaló RÖHM Hungaria Kft. a szakkiállítást az új ügyfelek megszerzése mellett újdonságaik bemutatására is hasznosítja. „A kirakatban akarunk maradni” – magyarázta a Hoffmann képviselője. Az ügyfélkapcsolatok bővítésével és ápolásával kapcsolatban – folytatta – „az ügyfelekkel közösen új leadeket szeretnének generálni” – nemcsak az új ügyfelekért vannak itt, hanem azért is, hogy új feladatokat valósítsanak meg az ügyfelekkel.

A szolgáltató szektorban 30 éve meghatározó szereplő, a Taképszolg Zrt. a közösségi standon debütálásakor bemutatta az általa kifejlesztett robottechnológiás takarítási innovációit és új technológiáit. A derékig érő porszívókkal, amelyek folyamatosan végigjárták a kiállítási területet, teljes mértékben megtestesítették mottójukat: „Takarítás, ahogy még nem ismeri!”.

A DUIHK közösségi standján idén világújdonságot is prezentáltak : a FastDrift Kft. bemutatta egyedülálló fejlesztését, a „FASTLOCC szálkompozit rendszereket” – egy innovatív, könnyűszerkezetes konstrukciót, amely lehetővé teszi az autók utánfutói törött alkatrészeinek cseréjét vagy az autók és pótkocsijaik alkatrészeinek rugalmas átalakítását megelőző intézkedésként.

A növekvő számú debütáló mellett, akik cégük és termékeik bemutatása céljából voltak jelen, számos korábbi kiállító is visszatért a közösségi standra a vásárral kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt. A Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft., a világ egyik vezető, logisztikai technológiát gyártó vállalata több mint 100 országban, bejelentette, hogy az elmúlt 10 év során „mindig ugyanazok a pozitív tapasztalataik voltak”.

A sorozatban másodszor kiállító, három évtizede fémszerkezeteket gyártó Electraplan-Termelő Kft. így nyilatkozott: „A tavalyi év nagyon sikeres volt számunkra. A legutóbbi szakkiállításon sok új üzleti kapcsolatot tudtunk kialakítani - vásárlókkal és beszállítókkal egyaránt.”

A szakkiállításon több mint öt éve részt vevő, iroda és üzem felszereléseket, szolgáltatásokat nyújtó Kaiser+Kraft Kft. szerint az elmúlt években csökkent a látogatók száma. Ennek ellenére a következő mondatban hangsúlyozta, hogy a részvétel a gazdasági helyzettől függetlenül mindig megérte. „Presztízs itt lenni”. Tágabb értelemben a Kaiser+Kraft a vásárt a meglévő vásárlókkal való személyes kommunikációra is használja – ezt a stratégiát a Hoffmann Hungary is követi, és a következő szavakkal írja le: „Személyesen vagyunk itt vásárlóinkkal.”

A RÖHM Hungaria és a HECHINGER Magyarország számára a kiállításon való részvétel további szempontja volt, hogy anyavállalatuk jelenlétét bővítsék a magyar piacon. „A Röhm termékeit és értékeit hozzuk Magyarországra” – mondta a Röhm képviselője. Mindkét cég hangsúlyozta, hogy képes alkalmazkodni a magyar piac igényeihez, valamint a speciális vevői igényekhez.

A kiállítók egyetértettek a közös standdal kapcsolatos elégedettségükben. A szervezési támogatást a kamara részéről különösen rendkívül pozitívan értékelték. Az általános érzés az volt, hogy a kamara sok munkát levett a vállukról, és így kevés tervezési erőfeszítésre volt szükség. A HECHINGER a kiállítók képviselőjeként így fogalmazott: „Kiállítói csomagot választottunk, és mindent elkészítettek számunkra.” A Kaiser+Kraft számára a sikeres szervezés még „a visszatérés egyik tényezője is”.

Az elégedettség a részvétel rendszerességében is megmutatkozik. A RÖHM és a Hoffmann külön hangsúlyozta a kamarai tagsággal kapcsolatos elégedettségét, és méltatta a kiállítói szervezést, utalva a "zökkenőmentes felkészülésre" és a szoros kapcsolatokra. „Rendszeres vendégek vagyunk itt” – magyarázta örömmel a RÖHM, míg a Hoffmann hozzátette, hogy a kamara szinte valamennyi rendezvényén részt vesznek, és a kamarát is bevonják a teljes toborzási folyamatukba. "Ez megmutatja, hogy néz ki a kapcsolat."